Våra cyklar är alla lika som sina ägare

Motorerna

Det som alla pratar om och det finns tre alternativ. Först Chevrolets klassiska 350 på 5,7 liter och 355 hk. Sedan LS3 motorn med 6,2 liter och 445 hk. Under åren 2000 till 2007 fanns även en 502-kubiktum (8,2 liter).

Eftersom samma princip om unikitet även gäller motorn kan du hitta allt från trimning i olika varianter till motorblock upp till 740 kubiktum (13+ liter).

Eller varför inte en trike med två seriellt monterade 502:or på tillsammans 16,4 liter? Du bestämmer. 

Det är sant

Det finns ett antal varationer att utgå från. Sen sätter endast fantasin gränser; tema-hoj, klassisk, stilren, sportig? Största utmaningen för våra nya kunder är inte att lära sig hantera kraften – det är att bestämma sig för stilen. Inte att oroa sig, vi finns med både råd och tips för att du ska kunna skapa dig din hoj så du är nöjd över många år framöver.

De dryga 5 000 Boss Hoss som tillverkats har varit unika redan från början. Grunddesignen från fabrik är visserligen densamma men har varierat över åren. Var ny cykel anpassas till dig innan leverans. Därefter fortsätter ägarna med sina anpassningar över tid.

Vintage ger stabilt värde

Eftersom alla är unika har också varje motorcykel sin nästa ägare. Värdet på dem går därför inte ned, snarare upp då det sedan 2017 inte går att importera några nya cyklar till EU.

Ja, det är tyvärr också sant. Det gör att när du köper en Boss Hoss betyder begagnat vintage. De har alla sina namn och sin historia som kommer med en stolthet. 

Liksom hojarna har varumärket utvecklats över åren. Du kan därför också se tidiga och nya logotyper på marknaden. Det beror på vilken man gillar.